Treća perspektiva

Treća perspektiva

Trenutno se ruše strukture  dana koje smo provodili   radeći, slobodno se krećući…

Sve će se promeniti i moraćemo da napravimo novu strukturu  u kojoj ćemo se osećati udobno.

Moramo se udaljiti od ljudi da bismo ponovo bili bliski…

Ovo je način da se vratimo sebi, vanredno stanje duše da bi duša došla do mira i reorganizacije..

Psihoterapija nas uči tome kako postati i ostati fleksibilan, fluidan kako se prilagoditi  situaciji. Vidimo ovih dana na ulicama kako su se ljudi prilagodili u odnosu na prošla vremena. Ne možemo ih osudjivati, ali možemo ukazati. Kada se prisetim sankcija, doba moje srednje skole, isključenja struje i nisam doživljavala tragično…biblioteka je imala struju stalno…čitala sam knjige…Upamtimo, ovo nije TO vreme. Izvukli smo najbolje iz datih okolnosti, gomila dobrih flmova je snimljeno bas tada…90tih…Iz video klubova sam iznajmljivala po dve ili  tri  kasete jer u tom slučaju smo mogli da ih zadržimo 2 dana, wow divno… Zatim nas je snašlo bombardovanje gde nam je bio ugrožen ne samo smisao života već i sve ostalo…od kretanja do fizičkog ugrožavanja ali zato smo se pitali. Tražili smo smisao…Nije bilo interneta ni mobilnih telefona…sada sve to imamo. Upamtimo i setimo se , SADA nije to vreme.

Možete i vi…kako uzeti najbolje za sebe iz ovih dana koji slede…Svakim izlaskom na ulicu mozete ugroziti drugoga i sebe, mislite tako da je bolje iskoristiti vreme na drugi nacin..npr..Šta ste nekada voleli da radite, sada imate vremena.

Možete procitati neku dobru knjigu za koju odavno niste imali vremena..

Kafu ispijate na miru, ne u žurbi..potrebno je usporiti se…

Deca ne idu u školu, povežite se sa njima, podučavajte, reorganizujte se.

Budite u krugu porodice, svakim izlaskom njih ugrožavate…Ne žurite sa kupovinom mnoŠtva stvari, jer za druge neće biti..Pokušajte da razumete da je to isto i nekom drugom potrebno..ne samo vama…Svi su podjednako bitni…Mislite na druge..Dozirajte šetnju i izlaske kao i druženje.. Ovo je DRUGO VREME koje nismo imali u svom iskustvu, drugačije od bilo čega što ste doživeli, ovo je nov način prilagodjavanja, ovo je nov način života.

Treća perspektiva vam govori da kada se malo udaljite vidite mnogo bolje, vidite iza,  vidite pozadinu…ne nužno negativnu..

 

 

 

Dragana Potić

Dragana Potić je rodjena 1977 god u Zaječaru, Srbija. Osnovne studije pedagogije Filozofskog fakulteta završila je 2002 godine, a sa školovanjem je nastavila 2004 kada se zainteresovala za geštalt psihoterapiju, kada je i započela edukaciju pri Geštalt studiju za edukaciju iz psihologije škola dr.Lidije Pecotić, koji je ogranak Malteškog instituta za psihoterapiju. Master studije iz geštalt psihoterapije završila je na malteškom institutu. Član je Geštalt studija Beograd, Srpskog udruženja za Geštalt psihoterapiju, Saveza društava  psihoterapeuta Srbije, nosilac Nacionalnog sertifikata za psihoterapiju i član i nosilac  Evropskog sertifikata za gestalt psihoterapiju (EAGT).  Njena životna pitanja i  odgovori koje je tražila, baveći se pitanjem egzistencije u najširem smislu te reči tražila je kroz literaturu, pedagošku, psihološku,  filozofsku. Gestalt terapiju kombinuje sa drugim vrstama terapije kao sto je Accsess Bars tehnika I Logosinteza, sistem vodjene promene.

Duboko veruje u moć i analizu podsvesti kao načina da bolje upoznamo sebe i suočimo se i prevazidjemo mnoge ,,probleme, dileme,, i pronalazeći nove načine postojanja, živimo i razvijamo se psihološki učeći o sebi i svojim kreativnim potencijalima…sve je sklono promeni, a ponekad te promene nas mogu destabilizovati, u nama je resurs i put da pronadjemo način. Kada nadje odgovore, postavljaju se nova pitanja…i traganje se nastavlja isto tako je i u psihoterapiji kada se odlučimo za korak da podjemo sebi u susret, u sobi sa terapeutom. Ona je uspela da sva interesovanja spoji u jedan od većih ciljeva , a to je razvoj psihoterapijske misli i načina života, širenje terapijske kulture kao i da sve to pretoči u rad sa decom, adolescentima, odraslima ..

Osnovu Geštalt pristupa čine humanističke pretpostavke i filozofije egzistencije, kao i filozofije istoka..Njeno radno iskustvo kao pedagog škola omogućilo joj je uvide u to šta nedostaje našem školstvu, rad na unapredjenju trijade odnosa roditelj-dete-pedagog, mogućnost angažovanja terapeuta u školama, tako da su deca sa kojoma je radila imali tu privilegiju. Radila je 10 godina u školama kao pedagog, od toga 5 godina na Kosovu u periodu od 2005-2009god. Paralelno sa tim edukovala se sa geštalt psihoterapeuta,voli i uživa u muzici, jogi i naravno u radu sa ljudima, rastući zajedno sa njima, šireći i deleći iskustva…

Изборник