Nedostatak smisla

 

Nedostatak smisla – suicid nije rešenje

 

U Srbiji, zemlji koja ima sve manje ljudi razlozi za to su raznoliki: odlazak iz zemlje, bela kuga, abortusi, ubistva, pokušaji samoubistva, samoubistva….da ne govorimo posebno o adolescentu i pokušaju samoubistva u ovom periodu (koji je posebna kategorija) Trenutno u Srbiji ima dosta pokušaja samoubistva medju srednjoškolcima, naročito medju onima koji su dalje od svojih domova, ni tome se ne poklanja dovoljno pažnje u bilo kom smislu, ne treba zanemariti  pokušaje jer će se desiti ponovo, na svu sreću neuspeh u ovom smislu je više nego poželjan. Ovaj tekst je jedna vrsta apela svim institucijama koje se bave ovim temama jer sam lično ganuta svakom umrlicom koju vidim a znam da je u pitanju samoubistvo…Apelujem, jer kada se desi samoubistvo – kasno je za priču…

 

Sigurno ste nekada čuli ,,Ubio se i reakcija vaša na to je bila ,, Ne mogu da verujem, nikad ne bih rekla,,..ukoliko ste ga poznavali, a možda ste mogli da pomognete, možda samo time da ste obavestili nekog, obratili pažnju ili  posavetovali nekoga da je poželjno da se  obrati  psihoterapeutu, ili bilo kom drugom stručnom licu, da podeli ,,muku,, sa njim, da mu se otvori i  pokuša da vidi sebe i svoj,,problem,, iz drugog ugla…da bude objektivniji…

  

Prevencija suicida je svakako dugotrajan rad na sebi u vidu razvojnih grupa ili individualnog rada, ukoliko je to jedan od načina na koji se odlučimo, ima ih dosta, potrebno je pronaći ono što nam prija, kako bi nestali blagi depresivni simptomi koji su najviše povezani sa samoubistvom. Ponekad nam može pomoći razgovor sa stručnim licima u trenucima kada osetimo da smo potišteni, nemoćni, bezvoljni ili kada ne vidimo izlaz iz trenutne situacije, …otvaranje, deljenje, prepoznavanje, upoznavanje sebe i vaših mogućnosti, da deo vas, vaše jedno Ja koje koje vam se čini u trenucima pomisli na kraj da  je nemoćno, razočarano, neutešno, shvati da je deo jedne veće celine  i da će deljenjem i prihvatanjem trenutne situacije prevazići datu situaciju, videti malo drugačije, izmestiti sei proširiti iskustvo….u tome vam pomaže psihoterapeut. Vas terapeut poznaje vas, vaše raspoloženje, namere i radi sa vama na taj način kako ne bi došlo do ove najteže stvari…kako  životu vratiti ili dati  smisao, …jer gde je jaka pomisao o smrti, tu sigurno postoji jaka želja za ŽIVOTOM (koje nismo svesni u trenucima očaja).

-Proširivanjem iskustva (vidjenje stvari iz drugog ugla) PRUŽAJU VAM SE MOGUĆNOSTI IZBORA, KOJI JE U SLUČAJU POMISLI NA SUICID SAMO JEDNA –SMRT. Suženje svesti, izbora, mogućnosti u tim trenucima su mninimalni. Rešenja ima puno, jer izbora ima puno, terapeut vam pomaže da dodjete do njih i otvorite se za novinu i promenu. Shvatite –niste sami na ovom svetu…..kada osećate to što osećate ili ne osećate ništa…..

-Energija autoodestrukcije koja postoji u čoveku trenucima suicida,  pretvoriće se u konstruktivnu agresiju i pokret ka napolju uz dato značenje…

-Doživljaj stida i krivice zbog svega u vezi nas samih je najteži trenutak, prihvatiti sebe još teži i ono što se dogadja u prostoru sa terapeutom ne može se objasniti ovako ,,suvim,, opisom rečima…

-Proširivanjem iskustva ugrožena osoba će postati svesna i prihvatiti da njome vlada svest, podsvest i duša…..

Ne postoje instant saveti šta raditi u tim slučajevima, bitno je voditi računa o mentalnom zdravlju-higijeni iznutra i preduprediti  suicid, depresiju, ono što je  jako  bitno kod okoline da prepozna blage depresivne simptome, skrene pažnju osobi da obrati pažnju i da se javi stručnom licu, pokušajima suicida mogu biti skloni naizgled povučeni ljudi, ai i veoma grandiozne osobe  u trenucima nemoći, jer oni teško sebe povezuju sa porazima i nemoći…

Ono što je najbitnije u tim trenucima praznine i bespomoćnosti upravo leži vaša snaga za nečim novim koje će tek doći, ali vi to ne prepoznajete i brzo delate….

Sačekajte malo, neko ko ovo piše je zainteresovan za vašu priču…..

-Ovoj temi nema kraja, a ni vaš kraj ne mora biti u vašim rukama na ovaj način.

IZBOR POSTOJI.

 

Dragana Potić

Dragana Potić je rodjena 1977 god u Zaječaru, Srbija. Osnovne studije pedagogije Filozofskog fakulteta završila je 2002 godine, a sa školovanjem je nastavila 2004 kada se zainteresovala za geštalt psihoterapiju, kada je i započela edukaciju pri Geštalt studiju za edukaciju iz psihologije škola dr.Lidije Pecotić, koji je ogranak Malteškog instituta za psihoterapiju. Master studije iz geštalt psihoterapije završila je na malteškom institutu. Član je Geštalt studija Beograd, Srpskog udruženja za Geštalt psihoterapiju, Saveza društava  psihoterapeuta Srbije, nosilac Nacionalnog sertifikata za psihoterapiju i član i nosilac  Evropskog sertifikata za gestalt psihoterapiju (EAGT).  Njena životna pitanja i  odgovori koje je tražila, baveći se pitanjem egzistencije u najširem smislu te reči tražila je kroz literaturu, pedagošku, psihološku,  filozofsku. Gestalt terapiju kombinuje sa drugim vrstama terapije kao sto je Accsess Bars tehnika I Logosinteza, sistem vodjene promene.

Duboko veruje u moć i analizu podsvesti kao načina da bolje upoznamo sebe i suočimo se i prevazidjemo mnoge ,,probleme, dileme,, i pronalazeći nove načine postojanja, živimo i razvijamo se psihološki učeći o sebi i svojim kreativnim potencijalima…sve je sklono promeni, a ponekad te promene nas mogu destabilizovati, u nama je resurs i put da pronadjemo način. Kada nadje odgovore, postavljaju se nova pitanja…i traganje se nastavlja isto tako je i u psihoterapiji kada se odlučimo za korak da podjemo sebi u susret, u sobi sa terapeutom. Ona je uspela da sva interesovanja spoji u jedan od većih ciljeva , a to je razvoj psihoterapijske misli i načina života, širenje terapijske kulture kao i da sve to pretoči u rad sa decom, adolescentima, odraslima ..

Osnovu Geštalt pristupa čine humanističke pretpostavke i filozofije egzistencije, kao i filozofije istoka..Njeno radno iskustvo kao pedagog škola omogućilo joj je uvide u to šta nedostaje našem školstvu, rad na unapredjenju trijade odnosa roditelj-dete-pedagog, mogućnost angažovanja terapeuta u školama, tako da su deca sa kojoma je radila imali tu privilegiju. Radila je 10 godina u školama kao pedagog, od toga 5 godina na Kosovu u periodu od 2005-2009god. Paralelno sa tim edukovala se sa geštalt psihoterapeuta,voli i uživa u muzici, jogi i naravno u radu sa ljudima, rastući zajedno sa njima, šireći i deleći iskustva…

Изборник